خواص سنگ آونتورین
نوشته شده توسط : javaneh
ذخایر

مقادیر کمی از اونتورین اصل در نقاط مختلفی از جهان یافت شده است. هند مهمترین تولیدکننده تجاری سنگ اونتورین است. برزیل در جایگاه دوم قرار دارد. روسیه، اسپانیا، استرالیا و تانزانیا نیز از دیگر تولید کنندگان این سنگ به طور محدود هستند. بسیار بر این باورند که خیلی از سنگهایی که تحت نام آونتورین که در بازار بفروش می روند آنقدر پدیده آونتروسنسی ندارند که شایسته این نام باشند. درحقیقت آونتروسنسی قابل تشخیص در کوارتز به سختی یافت میشود و نمونه های آونتورین اعلی کمیابند. خواص لاجورد درطب سنتی

استفاده در جواهرآلات

سنگ آونتورین سبز معمولا به عنوان مهره تسبیح یا دستبند و به صورت کابوشن تراش داده میشود. این سنگ میتواند در جواهر سازی برای گردنبند، نگین سنگ انگشتر، گوشواره و غیره نیز کاربرد داشته باشد. دیگر رنگهای آونتورین نیز میتوانند همین کاربرد را داشته باشند ولی از آنجا که نمونه های باکیفیت در این رنگها کمتر دیده میشود درنتیجه استفاده کمتری نیز دارند.

در مجسمه های کلسیونی یا کاسه و گلدان نیز استفاده از این سنگ دیده شده است. آونتورین سبز بسیار محبوب و میتواند جایگزین ارزان تری برای یشم یا آمازونیت باشد. جالب اینجاست دیده شده اصطلاح “یشم هندی” اغلب به اشتباه برای آونتورین استفاده میشود. معمولا نمونه هایی کدر از اونتورین را که پدیده آونتورسنسی در آنها مشهود نیست را به رنگهای روشن رنگ می کنند که البته قیمت آنها نیز اندک است. به دلیل خلل و فرج بالای این سنگ روی سطح خود رنگ به خوبی در آن جذب میشود.

خواص سنگ آونتورین در باورهای باستانی

مردمان بومی اهل تبت معمولا مجسمه ها و بُت هایشان را با سنگ آونتورین مزین میکنند. آنها این سنگ را دور چشمان بت خدای خود میگذارند زیرا باور دارند که این سنگ میتواند دوراندیشی و بصیرت الهی خدای مقدسشان را افزایش دهد. آنها همچنین باور دارند این سنگ میتواند دید شخص را افزایش و قدرت خلاقانه آن را بهبود بخشد.

آونتورین به سنگ خوش شانسی مشهور است و در گذشته در مراسمات دینی و تشریفاتی از آن به عنوان سنگی جهت افزایش وفور نعمت، فرصت ها و شانس استفاده میشد. برخی باور دارند آونتورین سنگ پری ها و افسونگری (fairy treasure) است و گذاشتن آن در چهار گوشه باغچه خوشبختی را به خانه شما جذب میکند. بر طبق باورهای فرهنگ امروزی گفته میشود حمل کردن اونتورین با خود میتواند شما بخت اقبال شما را جهت بردن جایزه لاتاری افزایش دهد!

خواص آونتورین در چاکرا درمانی

سنگ آونتورین سبز یکی از سنگهای مهم و پر استفاده به عنوان فعال کردن چاکرای چهارم یعنی قلب میباشد. این سنگ میتواند سبب القای خوش بینی، اعتماد بنفس و آرامش در دل سختی ها شود. از خواص آونتورین سبز در جهت افزایش نیروی حیات، قلب و گردش خون استفاده میشود. اونتورین سبز برای شخص خوش اقبالی و کامیابی خواهد آورد و امید به زندگی را افزایش میدهد.

از خواص آونتورین سرخ در چاکرای اول، دوم، سوم و ششم استفاده میشود. این سنگ سبب تسهیل فراست، الهام هنرمندانه و اظهار رویاها شده و به شخص در داشتن بردباری، ایمان و پایداری در مسیر سختی ها کمک میکند. از تاثیرات جسمانی آونتورین سرخ میتوان به پایش دستگاه ایمنی و خون و کبد اشاره نمود.

 از خواص آونتورین آبی در جهت تقویت چاکرای چشم سوم (ششم) استفاده میشود. این سنگ هنگامی که در چاکرا درمانی استفاده شود ظرفیت های روانی و شهودی شخص را افزایش و به شخص در رسیدن به بلوغ احساسی و تسلط به نفس کمک میکند.





:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: